• ICT-Talents

Jorden, Service Desk@DP World

Sinds de start van de lockdown zijn er gemiddeld zo'n 300 VPN-connecties en 50 Teams meetings per dag. Wordt de servicedesk overstelpt met vragen van thuiswerkers? Tijd om poolshoogte te nemen bij Jorden!


Jorden Gysbrechts en Jeroen Leemans – ze mogen zich intussen al de seniors van de servicedesk noemen - hebben een wekelijkse beurtrol om de permanentie op kantoor te verzekeren. Ze worden hierin bijgestaan door hun nog vrij nieuwe collega Frederic Aps, onder goedkeurend oog van Yves Timmermans. Bij de aanvang van dit interview krijgt Jorden zijn camera niet meteen aan de praat. “Zelfs IT’ers kunnen er soms nog mee worstelen (lacht).”

“Tijdens mijn thuisweek werk ik vooral aan projecten. Ik zit voornamelijk aan mijn bureau, maar ik wissel al eens graag af. Met mooi weer durf ik mij ook op het terras te installeren. Hier thuis heb ik meer focus en concentratie, maar het liefst van al ben ik toch op kantoor. Onze taken zijn grotendeels dezelfde als voor de lockdown, maar de manier van werken is anders. Problemen proberen we zoveel mogelijk remote op te lossen, en als dat niet lukt, plannen we ons werk zodanig in dat we zo weinig mogelijk contact moeten hebben.

Voordien kwam ik echter veel en graag op de yard en bij alle departementen, die interactie mis ik wel.

Mijn huishouden nu verloopt best georganiseerd, ik werk zelfs met lijstjes voor boodschappen. Soms doe ik ook inkopen voor mijn grootouders, en die ga ik dan bij het raam bezorgen. Dat is wat raar, maar de veiligheid primeert.

Mijn katten stellen mijn aanwezigheid dan weer niet zo op prijs, zij zijn het gewend om overdag te slapen, en ik ben nu de stoorzender. Ook zij zullen dus blij zijn als alles weer het oude wordt!”

5 keer bekeken
  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon

2017 - ICT Talents - Member of House of Talents